Nič več neprespanih noči.

Nič več neprespanih noči.

08.12.2014

Posledice slabega spanja vsi dobro poznamo. To so utrujenost in slabo razpoloženje. Pa ne samo to, pomanjkanje spanja zavira naš imunski sistem, zaradi česar smo dovzetni za okužbe. Pa ste se kdaj vprašali zakaj ste slabo spali? Večinoma je vzrok v hrani. Odnos med hrano in spancem je dvosmeren, kar pomeni, da je za dober spanec nujna tudi uravnotežena prehrana. Obstajajo namreč živila, ki spodbujajo zaspanost, in tista, ki imajo poživljajoč učinek.

Pomembno vlogo pri prebavi imajo vlaknine. Več vlaknin ko zaužijemo, hitrejši je čas prehoda skozi prebavila, kar varuje črevesje. Uživanje hrane z več vlakninami nam da daljši občutek sitosti, kar prispeva k vnosu manjše energijske vrednosti.

Pred spanjem recimo ne kofeinu. Učinek kofeina doseže vrhunec  do 4 ure po zaužitju. Nekateri ljudje lahko čutijo učinke tudi do 12 ur po zaužitju.

Odpovejmo se hrani tri ure pred spanjem. Predvsem se je potrebno izogniti škrobni in masni hrani, ki prekomerno obremenijo prebavne procese. Sir (parmezan, mozarella, feta), čokolada, jajčevec, paradižnik, krompir in vino pa dodatno stimulirajo naše možgane.

Za pomiritev si lahko pomagamo z darovi narave, kot so kamilica ali melisa. Najslabše kar lahko storimo je poseganje po sintetičnih odvajalih.

Vedeti moramo, da je spanje hrana za možgane. Le spočiti smo kos vsem izzivom, ki nas čakajo tekom dneva.

 
 
 

 
 
 

 

  

 
 
 
ZAPRI

Spletna stran za pravilno delovanje in z namenom zagotavljanja kakovosti storitve in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje uporablja spletne piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Več informacij in pravilnik o piškotkih.