Fitobimbi svetuje

Fitobimbi svetuje

08.09.2014

 9 zlatih nasvetov za dober imunski sistem

Vsi vemo, da so temeljni gradniki zdravega otroštva: hrana, spanje in gibanje. Odgovorite na spodnja vprašanja in preverite ali v vsakdanjem hitrem tempu res uspete vse našteto zagotoviti vašemu otroku.

I. ZDRAVA HRANA

1. Ali otrok poje 5 kosov svežega sadja in/ali zelenjave različnih barv na dan?

Za dober imunski sistem potrebujemo reden vnos vitamina C, E in A ter antioksidantov.

2. Ponudite otroku jogurt, kefir, sirotko, kislo repo ali zelje večkrat na teden?

Mlečnokislinske bakterije pripomorejo k ohranjanju občutljivega ravnotežja  v črevesju. Rušijo pa ga predelana hrana in sladkor. Ste vedeli, da se kar 70% imunskih celic nahaja v črevesju?

3. Ali otrok redno je  jajca, oreške ( npr: mandlji, orehi, brazilski orehi), meso in ribe?

Ta hrana je vir vitamina B6, B12, cinka in selena, ki so nujno potrebni gradniki imunskega sistema.

4. Kuhate polnozrnate testenine in otroku ponudite polnozrnat kruh ali kaše?

Kosmiči (nepredelani), polnozrnati izdelki so vir vlaknin, vitamina A in vitaminov B skupine, železa, fosforja, cinka,  magnezija in kalcija.

5. Koliko sladkarij na dan poje vaš otrok?

Ste vedeli, da 100 g sladkorja na dan kar za 50% zmanjša možnost imunske obrambe telesa?  100 g se sliše veliko, vendar ni! Toliko sladkorja je že v  1 ledenem čaju in par piškotih.

II. SPANJE

6. Ugasnete nočno lučko najkasneje ob 20.30 uri?

Študije kažejo, da so otroci zaradi pomanjkanja spanja bolj dovzetni za okužbe, saj se zmanjša število aktivnih imunskih celic. Novorojenčki potrebujejo okrog 18 ur spanja, kobacalčki med 9-14 ur spanja, predšolski otroci okrog 12 ur spanja, otroci med 7. in 12. letom pa od 10-11 ur dnevno.

7. Ste dosledni pri urniku spanja?

Pomembno je, da se držite rutine in da priprava na spanje poteka v ustaljenem prijetnem ritmu. K temu bo pripomogla zamegljena svetloba, nežni dotiki, skupno branje. Nikakor pa ne sladki ali slani prigrizki, gledanje televizije ali igranje računalniških igric pred spanjem. Med spanjem se med drugim zniža krvni tlak, obnavljajo se tkiva (in rastejo), shranjuje se energija, sproščajo se tudi nekateri  hormoni.

III. GIBANJE

8. Ali vaš otrok vsak dan vsaj 1 uro telovadi, kolesari ali divja na igrišču?

Študije so pokazale povezavo med dobro delujočim imunskim sistemom in zmerno vadbo kot je na primer nogomet s prijatelji, hitri sprehod, kolesarjenje ali tekanje po igrišču.

9. Ste vedeli, da vse več otrok oboleva zaradi pretežno sedečega življenjskega sloga?

Otroci veliko ur sedijo v vrtcu in šoli, pa še doma radi sedejo pred TV ali računalniški ekran. Vse več otrok pestijo posledice slabe telesne drže, prevelike telesne teže, sledijo pa  tudi obolenja dihal.

Da bo gibanje postalo vsakodnevna navada, boste najlažje dosegli tako, da se temu zaveže cela družina. Tako boste skrajšali tudi čas, ki ga preživite pred TV ekrani in računalniškimi igricami. Poročila zadnjih let opozarjajo na porast debelosti med otroci in na zmanjšane gibalne sposobnosti. Največji vpliv na pozitiven odnos do gibanja in vadbe imajo navade staršev, ki so zgled predvsem z dejanji.

Starše vabimo, da objavijo najbolj učinkovit nasvet za dvig ali ohranjanje dobro delujočega imunskega sistema otrok.

 

Produkti

 
 
 
 

 
 
 

 

  

 
 
 
ZAPRI

Spletna stran za pravilno delovanje in z namenom zagotavljanja kakovosti storitve in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje uporablja spletne piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Več informacij in pravilnik o piškotkih.