Koliko vitamina C je še v naši zelenjavi in sadju?

Koliko vitamina C je še v naši zelenjavi in sadju?

24.09.2020

Pogosto smo prepričani, da če v dnevu pojemo dovolj zelenjave in sadja, smo v telo vnesli dovolj vitamina C. Ali ima zelenjava in sadje, ki jo kupimo v trgovini ali pri sosednjem kmetu, res dovolj vitaminov in mineralov?

Vse splošno pomanjkanje vitaminov in mineralov v zelenjavi in sadju je posledica modernega, hitrega kmetijstva. V skoraj sterilni zemlji, zasičeni z umetnimi gnojili, rastline in njihovi plodovi ne prejmejo dovolj hranilnih snovi. V reviji Life Extension Magazine tako avtor članka »Zelenjava brez vitaminov« (2001) navaja, da se je od leta 1975 vsebnost vitaminov in mineralov v sadju in zelenjavi zmanjšala tudi za več kot 80 %.

Za 1000 mg vitamina C bi morali dnevno zaužiti sok 19 limon

Vitamin C je mnogokrat poimenovan kot kralj med vitamini prav zato, ker ga pogosto povezujemo s krepitvijo imunskega sistema, z zaščito pred in za skrajšanje prehlada. Študije so tudi pokazale, da je pomanjkanje vitamina C povezano z nižjo odpornostjo in večjo dovzetnost za okužbe (Carr, A.C., Maggini S., 2017). Raziskave so pokazale tudi, da vitamin C koristi starejšim pri premagovanju resnih okužb dihal (Milić, K. et al; 2008). Ker ga s hrano dnevno ne vnesemo dovolj, ga lahko nadomestimo z ustreznim prehranskim dopolnilom in tako svojemu imunskemu sistemu dodamo dodaten pospešek. S proučevanjem več raziskav, ki so raziskovale povezavo med vitaminom in prehladom, so ugotovili, da z jemanjem 1000 do 6000 mg vitamina na dan od pojava prvih znakov prehlada skrajšamo trajanje prehlada za 21 odstotkov ali približno za en dan. Če zaužijemo količino soka ene iztisnjene limone (cca 100 g limone), smo v telo vnesli le 53 mg vitamina C. Če bi v telo dnevno želeli vnesti 1000 mg vitamina, bi hipotetično potrebovali skoraj 19 limon.

Če bi razmišljali na običajno leto in zimski čas, bi lahko trdili, da je čas najpogostejših prehladov in virusov za nami. A trenutno se nahajamo v izkušnji epidemije in situaciji, ko je priprava imunskega sistema na jesensko obdobje smiselno in odgovorno dejanje. Pravočasna okrepitev imunskega sistema svojega telesa in družinskih članov pomeni ključen ščit pred prehladi in virusi. Rešitev je med drugim tako lahko Vitamin C. Prehranska dopolnila z vitaminom C (1000 mg) in dodanim B2 (riboflavinom) pa imajo še dodatno moč. Sočasno jemanje vitamina C in B2 (riboflavina) namreč sinergistično poveča/potencira antioksidativno delovanje obeh vitaminov. Vitamin C in B2 imata namreč tudi vlogo pri zaščiti celic pred oksidativnim stresom.

Izdelek ATTIVA VITAMIN C 1000MG z dodanim B2 vsebuje čisti vitamin C s formulo podaljšanega sproščanja. To pomeni, da tablete sprostijo učinkovine v prebavni trakt v daljšem časovnem obdobju, vitamin C prehaja v kri počasneje, z enakomerno hitrostjo in deluje daljši čas. S tem dosežemo tudi boljši izkoristek prehranskega dodatka in večji delež absorpcije. Izdelek je primeren tudi za vegane, je brez laktoze in glutena. Dobite ga v vseh lekarnah in specializiranih trgovinah ali neposredno na (dodati povezavo, ki naj bo poimenovana 'V poletni akciji le 9,95 EUR za 60 dni'). Škatlica vsebuje 60 tablet, kar zadošča za 2 mesečno uporabo.

Posvetimo se sebi in svojim potrebam že med poletjem, da lahko mirno in okrepljeno stopimo v jesenski čas. Lastno zdravje in zdravje družinskih članov ostaja temeljna vrednota človeka.

 

 
 
 

 
 
 

 

  

 
 
 
ZAPRI

Spletna stran za pravilno delovanje in z namenom zagotavljanja kakovosti storitve in izboljšanje vaše uporabniške izkušnje uporablja spletne piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Več informacij in pravilnik o piškotkih.